ROLOWANIE NIE TYLKO NA CELLULIT

Zapraszamy na nasze nowe zajęcia pn. Trening powięziowy z rolowaniem we wtorki o godzinie 19:00, na których nasz fizjoterapeuta poprowadzi Cię, jak najlepiej zadbać o powięź! Ogromną zaletą rolowania jest złagodzenie bólu po wymagających ćwiczeniach, ciężkim dniu w pracy, przyśpieszenie regeneracji mięśni, a nawet osiągnięcie coraz lepszych wyników w konkretnej dyscyplinie sportowej.
[et_pb_ds_breadcrumbs _builder_version="3.29.3"][/et_pb_ds_breadcrumbs]

Czy słyszałeś kiedyś o rolowaniu???

Rolowanie to rodzaj automasażu mięśniowo-powięziowego, niesamowicie skuteczna metoda w zwalczaniu zaburzeń oraz dolegliwości bólowych.

Aby zrozumieć, jak wpływa rolowanie na nasz organizm, należy wyjaśnić jaką rolę odgrywa w naszym ciele powięź. Jest to ważny element tkanki łącznej, zbudowany głównie z: wody, kolagenu, elastyny. Odpowiada za wiele bardzo ważnych funkcji w naszym ciele:

  • nadaje kształt tkankom;
  • dostarcza impulsy z całego ciała do ośrodkowego układu nerwowego;
  • uczestniczy w odbudowaniu tkanek;
  • chroni oraz przystosowuje nasz organizm przed działaniem sił zewnętrznych;
  • umożliwia swobodne poruszanie się.

W przypadku, gdy powięź jest sklejona, traci swoją elastyczność, co może doprowadzić do upośledzenia funkcjonowania naszego ustroju, kontuzji czy zakwasów. Należy dbać o dostarczanie do organizmu odpowiedniej ilości płynów oraz składników odżywczych.

Mamy nadzieję, że udało nam się naświetlić temat powięzi, dlatego możemy wyjaśnić w jaki sposób automasaż z użyciem rolera może pozytywnie wpłynąć na nasze ciało. Na czym to wszystko polega?

W skrócie rolowanie mięśni, jest to masaż z użyciem wałków, zwanych rolerami, który mogą praktykować wszyscy, niezależnie od poziomu wytrenowania czy wieku. Rolując się rozluźniamy tkanki, zwiększamy przepływ krwi, dzięki czemu lepiej odżywiamy mięśnie i utrzymujemy powięź w dobrej kondycji. Głównym celem rolowania jest poprawa zakresu ruchomości, elastyczności, mobilności, siły oraz wydajności mięśni.

Dla każdego znajdziemy odpowiednią metodę, możemy wyróżnić 3 rodzaje rolowania:

  • rolowanie przed treningiem, którego głównym zadaniem jest rozgrzanie i pobudzenie tkanki mięśniowej, przygotowując ją do wysiłku;
  • rolowanie po treningu, którego celem jest wyciszenie oraz przyśpieszenie regeneracji tkanek;
  • rolowanie terapeutyczne, które przynosi ulgę, relaksację mięśni, poprawia samopoczucie, uwalnia od stresu.

Rolowanie łagodzi ból po wymagających ćwiczeniach, rozluźnia po ciężkim dniu w pracy, przyśpiesza i regeneruje mięśnie, a nawet pozwala osiągać coraz lepsze wyniki w konkretnej dyscyplinie sportowej. Systematyczne rolowanie sprawia, że mięśnie stają się coraz bardziej elastyczne i odporne na rozmaite urazy, co zmniejsza ryzyko kontuzji.

Chcesz poprawić swoją mobilność?

Po całym dniu pracy potrzebujesz rozluźnienia?

A może marzy Ci się nowy rekord w ulubionej dyscyplinie sportowej?

Zobacz, jak rolowanie w treningu powięziowym jest łatwe! Zapraszamy na nasze nowe zajęcia pn. Trening powięziowy z rolowaniem we wtorki o godzinie 19:00, na których nasze fizjoterapeutki poprowadzą Cię i pokażą jak najlepiej zadbać o powięź!

ZAPISZ SIĘ NA NASZ NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter, aby otrzymywać informacje o promocjach, nowościach i wydarzeniach.

Dziękujemy za subskrypcję!

AktualnościROLOWANIE NIE TYLKO NA CELLULIT